Vestigingsplaatsen en Respons

Wat is het kenmerk van succesvolle vestigingsplaatsen? Bijvoorbeeld stations, Ikea, Albert Heijn, hartje Gouda, het centrum van Amsterdam, provincie Utrecht, bol.com?

Mensen komen er graag of komen er vanzelfsprekend. Opvallend is ook dat zulke plaatsen -provincie, stad, dorp, centrum, winkel- een helder eigen gezicht hebben. Ze zijn goed gepositioneerd. Als je kiest, wordt je gekozen. Het verhaal – de storytelling- klopt. In de geografie heet dat “man, location, behaviour”, de samenhang tussen mensen, plaats en gedrag. Winkels, restaurants, woningen en handel kwamen niet zomaar op een bepaalde plaats.

Daarom maken wij programma’s voor vestigingsplaatsen, marketing en respons. Onderzoek, plan, realisatie worden via een programma, met één agenda, met elkaar verbonden.Vragen waar we bij helpen hebben allemaal te maken met het vinden van respons:

– Hoe krijg ik extra traffic in mijn winkelgebied?

– Hoe krijg ik meer bezoekers in mijn winkel?

-Hoe realiseer ik banen in mijn regio?

-Hoe brengen we investeringen in het centrum op gang?

-Wat kan ik doen aan leegstand?

-Hoe krijg ik klanten in het online tijdperk?

We geven workshops, doen onderzoek, adviseren, maken een programma’s. Informatie: info@eduardplate.nl

150413EduardZweden