Geo Origins

De stippen op de kaart geven leefstijlen in de grootste postcodes aan

Customer Understanding: Smart tools for capturing the diversity of places, customers, employees.

Geo Origins is ontstaan uit de langdurige samenwerking tussen Richard Webber en Eduard Plate op het gebied van customer understanding, klanten beter begrijpen en hierop in kunnen spelen.

Richard Webber introduceerde wereldwijd Mosaic postcode- en klantsegmentatie. Met OriginsInfo Ltd ontwikkelde hij Origins, “smart tools” (software en data) voor het begrijpen en werken met diversiteit van plaatsen, klanten en medewerkers op basis van onomastics, de geografische herkomst van namen. Dit is nu ook in Nederland beschikbaar. De Origins software herkent 18 afkomstgebieden van namen. Toepassingen: de zorg, bij cultuur, integratie of bij vastgoed. Hoe beter je diversiteit begrijpt, hoe beter je ermee kunt omgaan.

Daarnaast is in Nederland Geo Origins beschikbaar. Alle 440.000 6 positie postcodes zijn ingedeeld in 12 leefstijlgroepen. Dat kan gebruikt worden voor het profileren van plaatsen, van klanten en verzorgingsgebieden. Het helpt ook bij omnichannel retail, online optimalisatie en gerichte folderverspreiding.

Hier staan de 12 leefstijl groepen en hun kenmerken op 1 A4 op een rijtje: