Wie

Eduard Plate

“Mensen, plaatsen, gedrag is de kern van mijn geografie studie”.


Studie economische geografie met marketing specialisatie. Onderzoek om van stations verblijfspunten te maken en scriptie transformatie in centrum Almelo. Daarna MKB Nederland, Eurowoningen, Wehkamp, MOSAIC postcode segmentatie, Experian, Sanoma (Aldipress, Respons Media),  Audax (marketing services, directeur van de AKO boekenwinkels, inclusief het retail management van Schiphol en AKO.nl) Tussen 2011 en 2019 was hij Statenlid in Flevoland en lid adviesraad Philadelphia Zorg. Vanaf 2016 Expert Shopping Tomorrow Omnichannel. Vanaf 2019 gecertificeerd centrummanager (Centrum Management Academie).

Ontwikkeling

De combinatie van geografie en marketing -ofwel hoe ondernemers en consumenten plaatsen en producten kiezen- is de rode draad in z’n studie en loopbaan. Op Schiphol zag hij dat het bij winkels en succesvolle vestigingsplaatsen draait om samenwerken tussen vastgoed, ondernemers en overheid, om kwaliteit van traffic en het delen van data.  Bij AKO en Wehkamp om retail met data, loyalty en human capital. Bij Experian om het toepassen van big data (mosaic postcode segmentatie) in de praktijk van bijvoorbeeld Ahold. In Flevoland draaide het om het succes van publiek private samenwerking en duurzaamheid, economie en ruimte. Die combinatie van kennis en praktijk vormt de basis van de netwerk organisatie EduardPlate.nl

Nevenfuncties
Eduard is lid van de Raad van Toezicht van de Flevomeer bibliotheken.